Resimlerime dair…
McArt Awards 2020 Annual Exhibition & Contemporary Art Marketplace Project için hazırlanmıştır.
McArt Awards 2020 Annual Exhibition & Contemporary Art Marketplace Project için hazırlanmıştır.
Habere ulaşmak için https://t24.com.tr/yazarlar/murat-bjedug/bilincin-otesindeki-isik-serap-kokten-eserleri-ve-sanati-uzerine
Habere ulaşmak için http://www.yeniadana.net/haber/sembolist-imgeler-adanada-35986.html
Habere ulaşmak için http://www.kitaptansanattan.com/sanattan/resim/sembolist-imgeler-ile-gercekleri-kesfedin/
Habere Ulaşmak için https://www.sabah.com.tr/guney/2019/04/23/koktenin-sembolist-imgeleri-adanada
Habere Ulaşmak için http://www.gazetesanat.com/serap-kokten-sembolist-imgeler-ile-acs-sanat-galerisinde/
AÇS SANAT GALERİSİ ‘SEMBOLİST İMGELER’ RESİM SERGİSİ SERAP KÖKTEN BASIN BİLDİRİSİ Sanatçı Serap KÖKTEN 19 Nisan – 27 Nisan 2019 tarihleri arasında Adana AÇS SANAT GALERİSİNDE ‘SEMBOLİST İMGELER’ sergisi ile sanatseverlerle buluşuyor. Sanatçı, gündelik gerçekliğin sınırlayıcılığından uzak içsel yolculuğun … Devamı
Daha fazla bilgi için https://www.projectculturecrawl.com/serap-kokten/
T24 deki habere ulaşmak için tıklayınız: http://t24.com.tr/yazarlar/murat-bjedug/olumsuzlugun-dansi,19460 2017 yılında T24′ e sanatını yazdığım yazıda deha sıfatını kullandığım ressam Serap Kökten yakın dönem çalışmaları ile tabirin yerindeliğini adeta sürekli teyit ediyor. Görselini yazı başına aldığım tablosunun adı, ” Ölümsüzlüğün Dansı ” … Devamı
Dergiyi Okumak İçin Sayfa İçinden Tıklayınız
T24’deki Haber’e Ulaşmak İçin Tıklayınız Kayıp zamanı arayış aslında gerçeği arayıştır. Gerçek, asla önceden oluşmuş iyi niyetin bir ürünü değil, düşüncedeki bir şiddetin sonucudur. Apaçık ve uzlaşımsal anlamlamalar asla derin olmazlar; yalnızca dışsal bir göstergede şart koşulduğu ve onunla kuşatıldığı … Devamı
Hermeneutik Yüce ANLAMIN ESTETİK SEMBOLLERİ Kültürlerin kendi varlıklarıyla oluşarak ortak imge özelliğini taşıyan ve kendine ait farklılıklardan yola çıkarak ortaya koyacakları sanatsal özellikleri vardır. Çeşitli özelliklerinin farklılıklarından dolayı toplumlar, doğa ve kültür ilişkisi arasındaki etkiyi sembollerle yansıtma amacı gütmüşlerdir. Sembolleri … Devamı
SERAP KÖKTEN VE ÇAĞDAŞ SANATIN SEMBOLİST ÖNCELİKLERİ Modern yüzyıl, kavramlar, nesneler, Post’lar serisi, durumlar, enformatik ve sergileme pratiklerinin olgunlaştığı süreç ile başlamıştır. Bu süreç, estetik bir anlam üretmekten çok bilgi ve kavramın ciddiye alınması gerektiğini ve sanat eserinin yatırım aracı … Devamı
Sergi Açılış Kokteyli: 2 Ekim 2015 19.00 Sergi Süresi: 2-16 Ekim 2015 BASIN BİLDİRİSİ Sanatçı Serap KÖKTEN 2-16 Ekim 2015 tarihleri arasında İstanbul GALERİ EKSEN de açacağı “SEMBOLİST İMGELER / SYMBOLIST IMAGERY” konseptiyle sanatseverlerle buluşuyor. “Salt bize sunulan görüntünün bir … Devamı
Expressionism in the Work of Serap Kökten Prof. Reem Hassan The Theory of Expressionism Anyone interested in art believes that the creativity process starts from the artist expressing his emotions towards the world. Without these emotions, art would not exist. … Devamı
Maskeler, duygu güçlerini canlandırmak için kişileştirme görselliğine bağlı olarak insanların görünür yüzlerinde kullandıkları biçimler olmuştur. Maskeler, ruh dünyasına dönüşüm araçları olarak doğurganlığı sağlamak, kötülüğü sağaltmak ve ruhsal travmalardan arınmak amacıyla ritüellerde kullanılmak üzere olan bir tasarım olarak da düşünülebilir. … Devamı
Oysa uzamın kirlettiği gecenin olanaklarıyla, duygularından arınmakta olan kuşlar vardı ama hiç kuşkusuz ağlıyorlardı. Bireyin kendine söz verdiği intihar girişimi, seyircisinin gözleri önünde, hangi ölümün provasını yapmaktı? Bu prova, izleyicinin izlerken zevk alması için açık çağrı olarak yapılan bedensel ve … Devamı
Koleksiyon, değerli eşya ve özgün sanat eserlerini toplama ve koruma geleneğidir. Tarihsel olarak bakıldığında dinsel, siyasal ve sanatsal amaçlarla toplandığı görülmektedir. Asur, Babil, Hellenistik, Gotik, Maniyerizm, Rönesans ve Modern gibi farklı dönemlerde koleksiyon değeri taşıyan nesnelerin sosyal prestij ve yatırım … Devamı
Fütürizm hız, teknoloji, şiddet ve sanayi nesneleri dahil olmak üzere geleceğin çağdaş kavramları ile ilişkili temaları vurgulamıştır. Fütürizm, İtalya’da olgunlaşıp Rusya ve İngiltere’de paralel hareketler oluşturmuştur. Fütürizm’in çeşitli sanatlarda resim, heykel, seramik, tasarım (özellikle endüstriyel ve kentsel tasarım), tiyatro, moda, … Devamı
İnsanın duyusal ve bedensel baskıların sonucuna bağlı olarak çaresizlik duyguları içinde kalması ve endişeyle yaşaması sadece kendi basına önüne geçilebilmesi ve çözümlenmesi çok güçtür. Genel anlamda düşünüldüğünde duygusal linç, yıldırma, korkutma gibi kavramlar ciddi ruhsal ve psikomatik sorunlara yol açabilir. … Devamı
Batı estetik düşüncesi, kültürel nosyonlarıyla belirlediği kendi estetik iddialarını kuramlara dönüştürerek üretmiştir. Beğeni ve duyumsallık üzerine belirlenen öncelikli kriterler, sanatsal sürecin görüleriyle birlikte yargısal değişimler yaşamıştır. Kendini geçmiş referans noktalarıyla birlikte sorgulayan batı estetik düşüncesi, diğer kültürlerin estetik kuramlarına ilişkin … Devamı
Kıvrımın, sanatsal yaratma sürecinde nesnenin içsel dinamizm reaksiyonlarıyla görsel etkiye dönüşmesi, doğal estetiğin sanatsal estetiğe geçişidir. Bu geçiş, estetiğin önemli öğesinin varoluş belirginliğinde ortaya çıkmaktadır. Estetiksel gerilim, bu anlamda doğal estetiğin tümel algılanışının dışında özerkleşme aracılığıyla, sanatsal formlarda kıvrım olarak … Devamı
Avrupa’da Aydınlanma çağının doğurduğu modern ve modernite olguları, 1690’lardan 1914’e kadar olan yıllara yani belirli bir tarihsel döneme ve özelliklerine işaret eder ve tanımlı bir düşünsel yapıyı temsil eder.
İkinci dünya savaşı sonrasında bilim ve teknolojinin devreye girmesi bir yandan çevre açısından tehlikeli kimyasal maddelerin çoğunun üretimi bir yandan da kimyasal sanayicilerin “yan ürünler” olarak nitelendirdikleri kimyasal işlemler sonucu ortaya çıkan artıkların üretimi demekti.
Endüstrileşme sonrasında hazır nesnelerin sanata dahil edilmesi 20.yy. da Kübizm akımı ile başlayıp Dada hareketi ve sonrasında Duchamp’ın “ready mades” (hazır nesne) leri pek çok sanat hareketine ve sanatçıya öncülük edecektir.
Nietzsche ve Ressamı BEN DAHA KÖTÜ ŞEYLER GÖRDÜM VE DİYORUM Kİ HEPSİNİ SİZE ANLATAMAM. AH DOSTLARIM BEN GELECEK ŞEYLERİ GÖREN BİR ‘GÖZ’ OLMASAYDIM NEYE YARARDIM. ZERDÜŞT OLMAK, BİR HAYIR MIYDI YOKSA ŞER MİYDİ? En değerli vakitlerinizi bana ayırdınız / Sağolun … Devamı
Haberin tamamına buraya basarak ulaşabilirsiniz
Haberin tamamına buraya basarak ulaşabilirsiniz.
İçimizdeki Gel-Git ler Serap Kökten’ in, genelde sanatın duyarlığına, özelde resim sanatına ilgisi çocukluk yıllarından başlayarak süregeldi. Resmin büyülü dünyasındaki yolculuğu sırasında; yaratma itkisinin en önemli cevheri olan naif olma özelliğini özenle korudu. Sanatçı, değişik malzeme ve teknik olanaklardan yararlanarak … Devamı